lauantai 18. toukokuuta 2013

Kapteeni Sinikarhun 13½ elämää - Walter Moers

Alkuperäisteos 1999 Die 13½ leben des Käpt'n Blaubär
Sivuja 703



Lyhyesti:

Sinikarhulla on 27 elämää, joista hän paljastaa lukijoilleen 13 ja puoli. Kuinka kaikki alkoi pähkinänkuoresta merellä, josta pienen pienet kääpiömerirosvot pelastivat sinisen karhun. Ja karhun matka jatkuu hurjana ja mielikuvituksellisena. Laiva-aaveet, pulina-aallot, Makea aavikko, Suuri metsä, Atlantis, Bollogin pää.. Näin muutaman mainitakseni. Ulottuvuusaukkoja, Sysivuorta ja ikuista tornadoa unohtamatta.
Miten kuvailet tätä kirjaa lyhyesti? Uskomaton seikkailu, jota ei voi kuvailla lyhyesti :)

"Pulina-aaltoihin on menehtynyt enemmän haaksirikkoisia kuin janoon. Mutta sitähän minä en vielä tiennyt. Minulle jutustelu oli tervetullutta vaihtelua tyynellä ja autiolla ulapalla. Aallot olivat jo aivan lähellä. Kun ne näkivät minut alastomana ja porottavan auringon haalistamana heiveröisellä lautallani, ne purskahtivat nauruun."

Mielipide:

Olen lukenut tämän kirjan ensimmäisen kerran ollessani ala-asteikäinen. Ja sen jälkeen olen palannut tähän uudestaan ja uudestaan, niin paljon tästä pidän. Todella mielikuvituksellinen, hauska, mukaansatempaava ja loistava kirja :) Tapahtumia ja hurjia käänteitä riittää, eikä missään vaiheessa pääse pitkästymään; mikä on hieno saavutus yli 700 sivuiselta kirjalta.
Tähtiä viisi:
*****

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kolmen kuukauden katsaus

 Koontipostaus huhti-, touko- ja kesäkuulta.  Bloggaaminen on ollut tauolla perheen sairaustapauksen vuoksi. Instagramiin olen päivittänyt ...